eFacturi plus
0752.164.444
Asistenta si informatii:
Bine ai venit!

Ghid utilizare

1. Cum inregistrez un cont nou?

(top)
De pe pagina principala "www.efacturiplus.ro" apasati butonul "Inregistrare".

Completati formularul cu datele dumneavoastra (in imaginea de mai jos aveti un exemplu cum arata acesta completat). !!! Nota: Datele furnizate sunt confidentiale iar acestea nu vor fi furnizate de catre "efacturiplus.ro" catre terti.

*Email - necesar pentru accesarea contului de pe "efacturiplus.ro"
*Parola - necesara pentru accesarea contului de pe "efacturiplus.ro"
*Confirmare parola - pentru verificarea corectitudinii parolei introduse
*CIF/CUI - se introduc doar cifrele din codul de identificare atat pentru platitorii cat si pentru neplatitori de TVA, fara indicativ RO, iar aceasta trebuie sa corespunda cu societatea pe care se vor emite facturile
*Platitor TVA - se alege in functie de profilul societatii
*Denumire societate - denumirea societatii care va emite facturile
*Nr. reg. com. - numarul de la registrul comertului care sa corespunda cu campul "Denumire societate", ce va emite facturile
*Adresa societate - se completeaza cu adresa societatii / sediul social; !!! a nu se completa cu adrese atribuite punctelor de lucru ale societatii.
*Localitate - localitatea unde este inregistrata societatea
*Judet - judetul unde este inregistrata societatea

Dupa completarea formularului se apasa butonul "Inregistrare"

FELICITARI! Contul tau a fost creat si din acest moment iti poti configura contul pentru a incepe sa emiti facturi cu cel mai simplu program de facturat de pe piata.

2. Cum ma autentific daca am deja un cont?

(top)
Pe pagina principala "www.efacturiplus.ro" in partea din dreapta-sus completati cele doua campuri (Email si Parola) cu datele dumneavoastra de inregistrare apoi apasati butonul "Autentificare".

Am probleme la autentificare. Ce trebuie sa fac?

Click pe "Ai uitat parola?"

Completati campul "Email" cu adresa de email pe care ati folosit-o la inregistrare pe www.efacturiplus.ro


3. Societate

(top)
3.1 Date contact
Sectiune ce include informatiile societatii ce va emite facturile.

!!! dupa introducerea datelor obligatorii solicitate la inregistrarea contului pentru completarea totala a profilului societatii vor trebuie completate inca 3 campuri, si anume:
  • Cod postal – pentru o identificare optima a sediului unde este inregistrata societatea
  • Telefon – numarul de telefon al societatii sau al departamentului ce se ocupa cu emiterea facturilor
  • Fax - numarul de fax al societatii sau al departamentului ce se ocupa cu emiterea facturilor
!!! NOTA in cazul in care se constata ca una din informatii este introdusa gresit aceasta se poate modifica facand click pe ea, modificand-o apoi apasand butonul "Salveaza"

3.2 Date contabile
Sectiune ce include informatii legate de tipul societatii si capitalul social al societatii

  • Platitor TVA - avem doua optiuni : "DA" sau "NU" in functie de cum este inregistrata societatea.
    !!! in cazul in care societatea este platitoare de TVA trebuie completate campurile specifice tipului de societate (SRL sau SA)
  • Capital social (SRL) – se completeaza cu valoarea capitalului social al societatii. VALABIL SOCIETATILOR DE TIP "SRL"
  • Capital social subscris (SA) – se completeaza cu valoarea capitalului inscris in actul constitutiv al societatii. VALABIL SOCIETATILOR DE TIP "SA"
  • Capital social varsat (SA) - se completeaza cu valoarea capitalului efectiv depus de catre actionari sau asociati.VALABIL SOCIETATILOR DE TIP "SA"

3.3 Conturi bancare

  • Nume banca – Banca unde aveti contul bancar deschis
  • Cont bancar – Contul bancar al bancii emitente inscrise mai sus
  • Moneda – Puteti alege din 29 de monezi printre care EUR si USD
  • Afiseaza pe factura – optiuni: DA sau NU – se foloseste pentru a afisa in partea superioara a facturii date legate de conturile bancare a societatii emitente a factuii in care se poate face plata facturii.
Exemplu afisare a 3 conturi bancare:

!!! in cazul in care doriti modificarea unuia din conturi este de ajuns sa apasati butonul "Modifica" si sa efectuati schimbarile dorite

3.4 Puncte de lucru
Sectiune ce include informatii a punctelor de lucru ale societatii.. Punctele de lucru pot afisate si pe facturi in functie de necesitatile clientilor.

  • Denumire – numele punctului de lucru
  • Adresa – adresa noului punct de lucru
  • Localitate – localitatea unde se afla noul punct de lucru
  • Cod postal - codul postal al locatiei unde se afla noul punct de lucru
  • Judet - judetul unde se afla noul punct de lucru
  • Telefon -numarul de telefon al noului punct de lucru
  • Fax – numarul de fax al noului punct de lucru
  • Activ – optiuni: DA sau NU – cu ce aceasta puteti activa sau dezactiva optiunile care va vor fi afisate la intocmirea facturilor in cadrul sectiunii "punct de lucru"

!!! in cazul in care doriti modificarea unui punct de lucru este de ajuns sa apasati butonul "Modifica" si sa efectuati schimbarile dorite

3.5 Intocmitori
Sectiune ce include informatii a punctelor de lucru ale societatii.. Punctele de lucru pot afisate si pe facturi in functie de necesitatile clientilor.

  • Nume – numele si prenumele celui ce intocmeste factura/facturile
  • Serie si nr. Buletin – seria si numarul al buletinului sau cartii de identitate corespunzator numelui introdus in sectiunea "Nume"
  • CNP – codul numeric personal al intocmitorului
  • Activ – optiuni DA sau NU – cu ce aceasta puteti activa sau dezactiva optiunile care va vor fi afisate la intocmirea facturilor in cadrul sectiunii "intocmitor"

!!! in cazul in care doriti modificarea unui intocmitor este de ajuns sa apasati butonul "Modifica" si operand schimbarile dorite

3.6 Logo
Sectiune ce permite incarcare a siglei/logo-ul societatii. Logo-ul va fi afisat in facturi, proforme si avize.

  • pentru a incarca un logo nou (sigla) apasa butonul "Browse"

  • dupa alegerea logo-ului (care trebuie sa aiba marimea 150px/50px) se va apasa butonul "Open"

  • operatia de introducere a siglei / logo-ului se finalizeaza cu ajutorul butonului "Salveaza"

!!! in cazul in care doriti modificarea logo-ului este de ajuns sa apasati butonul "Sterge" si sa incarcati noul logo urmand aceeasi procedura.

4. Facturi

(top)
4.1 Factura noua
Sectiune cu ajutorul careia se pot emite facturi catre diferiti clienti. IMPORTANT!!! inainte de a emite o factura noua va trebui sa setati seria facturii si seria chitantei - vezi punctul "4.3 Serii facturi"
In cazul in care doriti sa emiteti si chitanta odata cu factura - vezi punctul punctul "5.3 Serii chitante"

  • Seria facturii – cu ajutorul acestei optiuni puteti alege una din seriile adaugate initial in categoria "Serii facturi"
  • Nr. facturii – este generata automat in functie se seria aleasa
  • Data facturii – data la care este/va fi emisa factura
  • Scadenta (zile) – numarul de zile disponibile achitarii facturii
  • Data scadentei – este generata automat in functie de zilele scadente sau se poate introduce manual
  • Moneda de facturare – se poate alege una din cele 29 de monezi disponibile
  • Penalitati (% pe zi) – procentul cu care este penalizat pe zi in cazul neachitarii la timp a facturii curente dupa expirarea perioadei scadente
  • Factura cu TVA – optiuni DA sau NU – este la alegerea clientului daca factura generata sa fie.
Sectiune ce permite introducerea unui client nou.

  • Nume client – numele complet al persoanei/societatii pentru care se va emite factura
  • CUI – codul unic de identificare a societatii pentru care se va emite factura
  • Nr. Reg. Com. – numar registrul comertului al clientului
  • Banca – banca unde clientul isi are deschis contul bancar
  • Cont bancar – contul bancar al clientului corespunzator bancii introduse mai sus
  • Adresa – se poate alege una din cele 29 de monezi disponibile
  • Localitate – localitatea in care isi desfasoara activitatea clientul
  • Cod postal – cod postal corespunzator adresei clientului
  • Judet – judetul corespunzator localitatii introduse
  • Tara – tara in care se afla clientul
  • Telefon – numarul de telefon la care poate fi contactat clientul
  • Fax – numarul de fax al clientului
  • Email – email-ul de contact al clientului
!!! in cazul in care aveti introduse datele clientului puteti selecta din lista clientul pentru care doriti sa emiteti factura

Sectiune ce permite selectarea unui client aflat in baza de date.

Dupa selectarea clientului datele acestuia vor fi afisate sub forma:


Sectiune ce permite introducerea unui produs/serviciu in portofoliu

  • Denumire articol – se introduce numele serviciului/produsului asa cum o sa reiasa pe factura
  • Cod articol – codul articolui (unde este posibil)
  • Unitate de masura – unitatea de masura cu care va fi facturat produsul/serviciul
  • Stoc nelimitat – aceasta optiune se bifeaza in cazul in care produsul/serviciul este disponibil in cantitati mari
  • Pret articol – pretul articolului introdus
  • Moneda – moneda cu care va fi facturat articolul
  • Pretul contine TVA – optiuni DA sau NU – in functie de pretul introdus in sectiunea "Pret articol" se va alege si variantacorespunzatoare
  • Cota TVA – cota TVA cu care se va calcula valoarea totala a facturii
  • Cantitate facturata – cantitatea dorita spre a fi facturata in factura curenta
  • Mentiuni – orice fel de mentiune ce poate ajuta la identificarea optima a articolului facturat
!!! in cazul in care aveti introdus articolul ce urmeaza a fi facturat il puteti selecta din lista "Alege articol"

Dupa selectarea articolului datele vor fi afisate sub forma:

  • pentru a adauga articolul in factura va fi necesara introducerea cantitatii si optional a unei mentiuni legate de articolul facturat
Dupa introducerea articolelor care urmeaza a fi facturate acestea vor fi afisate sub forma:

  • daca datele incorecte se va apasa butonul "Modifica" urmand a se opera schimbarile dorite
  • daca datele sunt corecte se va apasa butonul "Continua"

Sectiune ce permite introducerea de informatii legate de expeditia marfii

  • Data expeditiei – data la care va pleca marfa catre client
  • Mijloc transport – tipul mijlocului de transport
  • Numar inmatriculare – numarul de inmatriculare a mijlocului detransport cu care se face livrarea
  • Nume delegat – numele delegatului
  • Act identitate – optiuni disponibile: carte identitate – sau – buletin identitate
  • Serie si nr. Act identitate – seria si numarul actului de identitate

Sectiune ce permite introducerea unei mentiuni legate expeditie
  • dupa stabilerea datelor legate de expeditie puteti opta pentru introducerea unei mentiuni legate de transportul acesteia:


Sectiune ce permite generarea automata a facturii cu/sau fara generarea si unei chitante
!!! pentru a adauga o chitanta noua se va adauga o serie chitanta noua din sectiunea CHITANTE

  • Seria chitantei – se va alege in functie de datele introduse in sectiunea Chitante > Serii Chitante
  • Nr. chitanta – generata automat in functie de seria aleasa
  • Data chitantei – data identica cu cea a facturii corespunzatoare
  • Suma – suma totala gererata a facturii emise
  • Moneda de facturare – aleasa automat in functie de moneda aleasa la emiterea facturii
  • Mentiune – mentiune la eliberarea chitantei
!!! dupa selectarea variantei de a elibera sau nu chitanta, factura este generata automat

  • Emite factura – genereaza automat factura /si chitanta in format .PDF; factura va avea starea "emisa"
  • Salveaza ca ciorna – genereaza automat factura /si chitanta in format .PDF; factura va avea starea "ciorna"

  • se alege optiunea dorita: sa se deschida factura sau sa se salveze

Exemplu factura


Exemplu chitanta


4.2 Lista facturi
Sectiune ce permite vizualtizarea/modificarea facturilor generate cat si statusul lor (exemplu: emisa, platita partial,platita integral, anulata)

  • Nume client – se introduce numele clientului pentru care se cauta facturile emise
  • Prefix factura – prefixul facturii generate
  • Numar factura – numarul facturii emise
  • Sufix factura – sufixul facturii emise
!!! sub modulul de cautare se afla si lista cu facturile emise cu "efacturiplus.ro" vezi imaginea de mai jos:

Sectiune ce afiseaza facturile emise prezinta un meniu cu 5 optiuni, descrise mai jos:

  • Vizualizeaza – permite vizualizarea facturii si salvarea ei in format .PDF
  • Modifica – modifica o factura deja emisa (optiune activa pentru situatiile in care a fost gresita una din informatii pe factura generata)
  • Plati – se administreaza platile facute in baza facturii emise
  • Storneaza – se emite factura de minus in baza facturii emise
  • Anuleaza – anuleaza o factura emisa (NOTA: operatiune ireversibila)

Plati – se administreaza platile facute in baza facturii emise
Sectiune ce permite administrarea platilor facute:

  • Data platii – data la care a fost efectuata plata (partiala/totala) a facturii emise
  • Suma platita – suma platita de catre client in baza facturii emise
  • Moneda – moneda in care a fost efectuata plata
  • Detalii plata – note/mentiuni de platile efectuate

Exemplu lista plata:


Exemplu afisare status la efectuarea unei plati integrale a unei facturi emise:

  • Anuleaza – anuleaza o factura emisa (NOTA: operatiune ireversibila)
  • in cazul in care din lista de optiuni alegeti "anuleaza" o sa fiti atentionati prin urmatorul mesaj(afisat mai jos) urmand ca dumneavoastra sa alegeti optiune "OK" pentru confirmarea anularii


Exemplu afisare status la efectuarea unei plati integrale a unei facturi emise:


4.3 Serii facturi
Sectiune ce permite incarcarea seriei/seriilor de facturi ce vor fi emise ulterior.

  • Prefixul seriei de facturare – poate fi reprezentat de initialele firmei sau orice alt prefix utilizat deja de catre firma ce emite facturile cu alte programe de facturare
  • Valoarea cu care incepe numerotarea facturilor – in mod normal pentru firmele noi infiintate aceasta valoare va fi "1" . Pentru firmele vechi ce au deja facturi emise se va introduce numarul ultimei facturi emise cu vechiul soft defacturare +1
    Exemplu: ultima factura emisa cu programul X a fost cu numarul 250, in campul "Valoarea cu care incepe numerotarea facturilor" vom introduce numarul 251
  • Sufixul seriei de facturare – acest camp este unul OPTIONAL – se poate folosi in cazul in care firmei ii este mai usor sa evidentieze punctul de lucru sau orice alt criteriu dupa care isi gestioneaza facturile
!!! pentru a adauga o serie noua se vor completa obligatoriu primele doua campuri si se apasa butonul "Adauga" vezi imaginea de mai sus

!!! daca pe parcursul functionarii firmei dorim sa renuntam la unul din modurile de facturare (prefix, numar si/sau sufix) se va apasa butonul INACTIVARE

5. Chitante

(top)
5.1 Chitanta noua
Sectiune ce permite generarea automata a unei chitante
!!! pentru a adauga o chitanta noua se va adauga o serie chitanta noua din sectiunea "Serii Chitante"

  • Seria chitantei – se va alege in functie de datele introduse in sectiunea Chitante > Serii Chitante
  • Nr. chitanta – generata automat in functie de seria aleasa
  • Data chitantei – data identica cu cea a facturii corespunzatoare
  • Suma – suma totala gererata a facturii emise
  • Moneda de facturare – se poate alege una din cele 29 de monezi disponibile
  • Mentiune – mentiune la eliberarea chitantei
Pasul 2 este cel de a alege clientul pentru care se emite chitanta (vezi sectiunea CLIENTI pentru mai multe informatii)

Pasul 3: pentru a finaliza chitanta apasati butonul:


Exemplu chitanta


5.2 Lista chitante - informatiile de utilizare, similare, le regasiti in sectiunea "4.2 Lista facturi"
Sectiune ce permite vizualizarea, modificarea si anularea chitantelor generate


5.3 Serii chitante - informatiile de utilizare, similare, le regasiti in sectiunea "4.3 Serii facturi"
Sectiune ce permite adaugarea sau dezactivarea seriilor folosite la generarea chitantelor.


6. Proforme

(top)

Informatiile de utilizare le regasiti in sectiunea "4. Facturi"
6.1 Proforma noua - !!! pentru a emite o proforma noua va trebui pentru inceput configurata o serie proforma noua
6.2 Lista proforme - vizualizati proformele emise
6.3 Serii proforme - se seteaza tipul seriei ce va fi folosit la generarea proformelor

7. Avize

(top)

Informatiile de utilizare le regasiti in sectiunea "4. Facturi"
7.1 Aviz nou - !!! pentru a emite un aviz nou va trebui pentru inceput configurata o serie de aviz noua
7.2 Lista avize - vizualizati avizele emise
7.3 Serii avize - se seteaza tipul seriei ce va fi folosit la generarea avizelor

8. Articole

(top)

8.1 Articol nou
Sectiune ce permite introducerea unui produs/serviciu in portofoliu

  • Denumire articol – se introduce numele serviciului/produsului asa cum o sa reiasa pe factura
  • Cod articol – codul articolui (unde este posibil)
  • Unitate de masura – unitatea de masura cu care va fi facturat produsul/serviciul
  • Stoc nelimitat – aceasta optiune se bifeaza in cazul in care produsul/serviciul este disponibil in cantitati mari
  • Pret articol – pretul articolului introdus
  • Moneda – moneda cu care va fi facturat articolul
  • Pretul contine TVA – optiuni DA sau NU – in functie de pretul introdus in sectiunea "Pret articol" se va alege si variantacorespunzatoare
  • Cota TVA – cotaTVA cu care se va calcula valoarea totala a facturii
  • Cantitate facturata – cantitatea dorita spre a fi facturata in factura curenta
  • Mentiuni – orice fel de mentiune ce poate ajuta la identificarea optima a articolului facturat

8.2 Lista articole
Sectiune ce permite cautarea/modificarea articolelor.

Aceasta sectiune prezinta doua zone:
  • zona de cautare – utila la cautare unui articol fara a fi nevoit sa navigati prin toata lista
  • zona de administrare – utila la modificarea datelor unui articol
!!! pentru a modifica datele unui articol este de a ajuns sa apasati butonul "Modifica"
!!! pentru a sterge un articol apasati butonul "Sterge"

8.3 Import articole
Sectiune ce permite configurarea si incarcarea unui fisier .csv sau .xls, cu articole.

!!! pentru a nu incarca manual articolele puteti opta pentru importul de articole
  • in functie de coloanele pe care le aveti in fisier puteti configura si lista de mai sus
  • pentru fiecare nume (exemplu: moneda) alegeti coloana corespunzatoare din fisier care are numele moneda sau a carui coloana afiseaza tipul de moneda
  • inainte de a importa lista nu uitati sa incarcati si fisierul apasand butonul "Browse"

8.4 Export articole
Sectiune ce permite exportul articolelor din baza de date in format .xls sau .csv, la alegerea utilizatorului.

  • inainte de a exporta fisierul se va alege formatul si coloanele care vor fi afisate in fisierul final
  • pentru a nu afisa o anumita coloana se va alege din lista optiunea "-"

9. Clienti

(top)

9.1 Client nou
Sectiune ce permite introducerea unui client nou

  • Nume client – numele complet al persoanei/societatii pentru care se va emite factura
  • CUI – codul unic de identificare a societatii pentru care se va emite factura
  • Nr. Reg. Com. – numar registrul comertului al clientului
  • Banca – banca unde clientul isi are deschis contul bancar
  • Cont bancar – contul bancar al clientului corespunzator bancii introduse mai sus
  • Adresa – se poate alege una din cele 29 de monezi disponibile
  • Localitate – localitatea in care isi desfasoara activitatea clientul
  • Cod postal – cod postal corespunzator adresei clientului
  • Judet – judetul corespunzator localitatii introduse
  • Tara – tara in care se afla clientul
  • Telefon – numarul de telefon la care poate fi contactat clientul
  • Fax – numarul de fax al clientului
  • Email – email-ul de contact al clientului

9.2 Lista clienti
Sectiune ce permite administrarea clientilor.

Aceasta sectiune prezinta doua zone:
  • zona de cautare – utila la cautare unui client fara a fi nevoit sa navigati prin toata lista
  • zona de administrare – utila la modificarea datelor unui client
!!! pentru a modifica datele unui client este de a ajuns sa apasati butonul "Modifica"

10. Contul meu

(top)

10.1 Schimbare parola
Sectiune ce permite schimbarea parolei.

  • Parola actuala – parola actuala pe care doriti sa o schimbati
  • Parola noua – noua parola ce o va inlocui pe cea actuala
  • Confirmare parola noua – confirmare parola pentru reverificarea corectitudinii noii parole inserate

11. Cum ma deconectez din contul meu?

(top)
In partea superioara din dreapta-sus sub numele de utilizator al dumneavoastra veti vedea butonul "Deconectare"

!!! Este recomandat de indata ce nu mai utilizati programul de facturare sa va deconectati de la efacturiplus.ro pentru a evita folosirea acestuia de catre persoane neautorizate.


Acasa | Ghid utilizare | Termeni si conditii | Legislatie | Contact!